Vi møtes på parkeringsplassen ca 200 m nord for Kvaløysletta terminal kl 18. Derfra kjører vi til grendehuset i Skulsfjord hvor vi starter å gå vestover mot Guratind (424 moh). Man kan forvente noen våte partier på vei opp, så gode sko er nødvendig. Terrenget varierer noe, så det er en fordel at man er vant til å gå i ulendt terreng. På toppen tar vi oss tid til å nyte fantastisk utsikt og medbrakt niste og termos før vi går tilbake. Beregnet tid ca 2,5- 3 t (dvs vi er ikke tilbake i byen før kanskje kl 22) (Turen er gratis, men vi spleiser kanskje på bensin/ parkeringsavgift)
Gi beskjed ved påmelding om du har bil og ønsker å kjøre, eller trenger skyss.