Vi samles ved vår foreningshytte og går gjennom aktuelt tema. Hva kan vi gjøre for å være litt forberedt i tilfelle strømmen blir borte i mange timer, kan maten i fryseren reddes, hva kan spises av det vi har tilgjengelig i naturen, hvordan lage bål, alternativ varmekilde i huset eller hytta. Tar gjerne også innspill med erfaringer fra turer og opplevelser.