"Ut i det blå"- tur onsdag 17.06, den siste turen før vi tar sommerferie
Turen denne dagen blir på Kongsvinger hvor vi vandrer langs Glomma og besøker Kongsvinger festning. Vi parkerer ved festningen og går derfra gjennom Glåmlia ned til Glomma. Her vandrer vi på Promenaden langs Glomma, innom Tråstad skanse og opp gjennom Øvrebyen til festningen igjen.
Her tar vi matpakka og kaffen i det fri.
Turen er ca 5,5 km og går på veg med asfalt og grus og litt sti. Vi starter i nedoverbakke og ender opp med bakke opp!
DNT Odal spanderer inngangsbillett for alle som ønsker det, til Museet på Kongsvinger festning.
Oppmøte og samkjøring fra Bøssmyra Skarnes, innkjøring til Skolevegen kl 11.00. Felleskjøring fra KIWI Sand kl 10.30.
Turledere Randi Gaustad mobilnr 97729735 og Anne Mari Krogsrud mobiler 45152546